יום רביעי, 28 בנובמבר 2012

לבני הקימה תנועה חדשה - הסקרים מנבאים, כצפוי, ירידה לגוש השמאל

הכרזתה של ציפי לבני על "התנועה" החדשה שבראשותה לא הפתיעה איש. מן היום שבו פרשה מהכנסת היא כבר התכוננה לקאמבק הפוליטי.

המעמד אתמול (יום ג') שידר ממלכתיות. התכנים הוכנו בקפידה, הפריזורה של לבני לא השאירה שערה סוררת והלוגו של מפלגת "התנועה" שידר קו ממלכתי.

מה שלא היה ממלכתי היו התגובות של המפלגות השונות מהקשת השמאל-מרכז. הן היו היסטריות, ובצדק. הסקרים השונים מרסקים את מפלגת יש עתיד ונוגסים אף בעבודה. (סקר הארץ-דיאלוג מהבוקר מנבא את אשר חזינו בפוסט משלשום. הליכוד מתחזק במנדט או שניים כשלפחות מנדט אחד נלקח מהבית היהודי של בנט. על פי הסקר, מקבל הליכוד 39 מנדטים, העבודה 18, ש"ס 11, יש עתיד 8, הבית היהודי 8, ציפי לבני 7, יהדות התורה 6, מרצ 5, עם שלם 3, קדימה 2 , בן ארי 2)

רק 7 מנדטים. לבני, אתמול

התגובה של יאיר לפיד למשל הייתה בלתי ממלכתית בעליל. "המהלך שהובילה ציפי לבני הוא הפוליטיקה הישנה והמפלצת בהתגלמותה" אמר לפיד ואף תקף את ההחלטה להקים מפלגת מרכז חדשה בטענה כי הדבר יחליש את הגוש (מעניין שכשהדברים הופנו אליו עם ייסוד יש עתיד הוא לא חשב כך)

בקדימה, הבית הקודם של לבני, הגיבו ואמרו: "קדימה מאחלת הצלחה לציפי לבני בדרכה החדשה אך תוהה מה תצליח לעשות עם מנדטים בודדים שלא הצליחה לעשות עם 28 במשך 4 שנים.מדובר במהלך חסר חכמה פוליטית. במקום לאחד את הגוש לבני החליטה לפצל אותו".

כך או כך, כניסתה של לבני עם תנועה חדשה למרכז-שמאל לא משנה כרגע את המפה הפוליטית ואף מחלישה אותו ומרחיקה את הציפיה של אנשי המרכז-שמאל להקמת גוש אנטי ביבי נרחב במטרה להחליפו.
מנגד, במפלגת מרצ לא שוקטים על השמרים ומבקשים לנצל את המומנטום ולהציג אלטרנטיבת שמאל ובכוונת התנועה לקיים צעדה בכ"ט בנובמבר באמירה "כן למדינה פלסטינית".

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה