יום שישי, 30 בנובמבר 2012

הפריימריז בעבודה: לא נבחרת החלומות של שלי, אבל לא תפגע במפלגה

הפריימריז בעבודה אמנם לא היו בעלי הופעה תקשורתית רחבה כמו אלו שהתקיימו בליכוד, בין היתר בשל העובדה כי אין המדובר, לפחות על פי הסקרים, במפלגת השלטון הבאה. למרות זאת, למי שמכיר ויודע, הנחו את הפריימריז אינטריגות ויצרים. רשימות מומלצים היו גם היו, והתקיימה מלחמה סמויה, ולעיתים גלויה, בין מחנה שלי יחימוביץ לבין מחנה עמיר פרץ.
 
בשורה התחתונה נחלה היו"ר מספר מפלות. הכואבת מכולם היא בחירתה של העיתונאית מרב מיכאלי לחמישיה הראשונה. דבר שללא ספק מטריד את יחימוביץ, ואולי אפילו יכול לפגוע אלקטורלית.
 
מהקצה השמאלי של השמאל. מיכאלי
 
סדר הרשימה כפי שנבחרה: 1. שלי יחימוביץ (שלא הועמדה כעת לבחירה) 2. בוז'י הרצוג 3. עמיר פרץ 4. איתן כבל 5. מרב מיכאלי 6. פואד בן אליעזר 7. חיליק בר 8. עומר בר לב 9. סתיו שפיר 10. אבישי ברוורמן 11. אראל מרגלית 12. איציק שמולי 13. מיקי רוזנטל 14. מיכל בירן 15. נחמן שי 16. משה מזרחי 17. דני עטר 18. ראלב מג'אדלה 19. נדיה חילו 20. נינו אבסדזה.
 
רשימה זו אמנם מציבה מספר "כוכבים" כמו סתיו שפיר, מיקי רוזנטל ואפילו ביטחוניסט חדש, עומר בר לב, והייצוג הנשי ושל מגזר המיעוטים מרשים, (עם זאת אין שם חובש כיפה במקום ריאלי) אולם מציבה את העבודה שמאלה יותר משרצתה יחימוביץ' שמבקשת להבחר בעיקר על הטיקט החברתי ופחות המדיני - שם לא עוצמתה. כניסתם של מרב מיכאלי וסתיו שפיר בעלי עמדות שמאלניות יותר קיצוניות מאשר מרכזיות תציב מן הסתם בעיה למצביעי מרכז ששקלו לתת את קולם ליחימוביץ בשל העמדות החברתיות שלה. למרות זאת, אני מעריך בזהירות שרשימה זו אולי תגרע מהעבודה מנדט אחד לטובת אחת ממפלגות המרכז ואולי אפילו הימין אולם מצד שני תגרום למנדט מצד בעלי עמדות שמאלניות יותר מן המרכז להצביע לעבודה, כך שבמבחן התוצאה כלל לא בטוח שהרשימה שנבחרה תפריע לעבודה, אבל גם מן הסתם לא תוסיף קולות, כך שמצבה (האיתן יחסית) של העבודה כמפלגה השניה בגודלה, תשאר במקומה.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה