יום שני, 26 בנובמבר 2012

המנצחים הם דני דנון וחוטבלי - המפסיד: נפתלי בנט

הפריימריז בליכוד נמשכו יומיים וזה כנראה רק עזר לאגף הימני שבליכוד.
מתוצאות הבחירות עולה הרשימה דלהלן: 1. גדעון סער 2. גלעד ארדן 3. סילבן שלום 4. ישראל כץ 5. דני דנון 6. רובי ריבלין 7. בוגי יעלון 8. זאב אלקין 9. יריב לוין  10. יולי אדלשטיין 11. חיים כץ 12. ציפי חוטובלי 13. מירי רגב 14. משה פייגלין 15. יובל שטייניץ 16. צחי הנגבי 17. לימור לבנת 18. אופיר אקוניס 19. גילה גמליאל 20. כרמל שאמה.
 
מצפה להיות שר. דנון 
 
הרשימה הימנית הזו מזיקה אולי לממלכתיות שבנימין נתניהו רצה לשדר, בפרט שדן מרידור, בני בגין ומיקי איתן שנחשבים לפלג המרכז בליכוד לא נבחרו לרשימה, אולם ייתכן מאד שדווקא מבחינה אלקטורלית הדבר יכול להועיל במנדט או שניים לליכוד שיתקזזו עם מספר דומה של מנדטים שיילך דווקא למפלגות מרכז.
 
מפסיד נוסף הערב הוא ככל הנראה נפתלי בנט שיאבד כפי המסתמן לפחות מנדט אחד של מצביעי ימין לטובת הליכוד.

שרה בממשלה הבאה? חוטובלי
 
רשימה זו מסייעת למעשה רבות לשלי יחימוביץ, יאיר לפיד, וציפי לבני שתכריז בבוקר על מפלגת מרכז חדשה כשאליה מצטרפים כמה מחברי הכנסת הנוכחים בקדימה. בשבועות הקרובים ירבו המתמודדים לתקוף את רשימת הליכוד בטענה שהיא ימנית קיצונית, מנגד ינסה בנט לאגף את נתניהו מימין ויוכיח כי חייבים את מפלגת הבית היהודי גדולה וחזקה על מנת לשמר את המומנטום.
 
קרב נוסף שיתנהל בשבועות הקרובים יהיה על משרות בממשלה הבאה כשדני דנון שנבחר לחמישייה הראשונה כבר הצהיר הלילה שהוא מצפה להיות שר בכיר בממשלה. מנגד, מלשכת ראש הממשלה כבר מסרו הערב שלא הרכב הרשימה יהיה זה שיקבע בהכרח את זהות השרים הבאים, אם כי ניתן להעריך שנתניהו לא יוכל להתעלם מכוחו של דנון וייאלץ להעניק לו משרת שר זניחה או שר ללא תיק. עם זאת ניתן להעריך שסיכויה של חוטובלי להיות שרה בממשלה הבאה הם סבירים בהחלט לאור העובדה שהיא האשה הראשונה שנבחרה ברשימה, ומכך לא ניתן יהיה להתעלם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה