יום ראשון, 25 בנובמבר 2012

בכיר המועמדים ברשימתו של יאיר לפיד תרם למועמד מהעבודה, ומנכ"ל משרד רה"מ העדיף שר בכיר בליכוד. התרומות והפוליטיקה

פריימריז עולים כידוע ממון רב, אותו צריכים המועמדים השונים לגייס. החוק מעמיד בפני המתמודדים הוראות רבות איך וכיצד ניתן לעשות זאת (למרות שישנם הררי מילים שכתבו המבקרים השונים במערכות הבחירות על סטיית רבים מן המועמדים מהם) מועמד אלמוני מתקשה בדרך כלל להשיג תרומות, אולם לא כן המצב כשמדובר בפנים מוכרות, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בחבר כנסת פעיל או שר בממשלה. הפוליטיקאים הוותיקים נהנים ממגע קרוב לאילי הון רבים, ותחקירים רבים פירנסו את העיתונות על טיב הקשרים של רבים מהם. הון ושלטון קיים ועוד איך במדינת ישראל, ויעיד על כך כל מי שמצוי בנבכי הפוליטיקה.
 
על פי חוק, מחויב כל מתמודד לחשוף את התורמים ואת סכומי הכסף אותו העניקו לו. מעיון קצר ברשומות גילינו מספר שמות של אילי הון שחזרו על עצמם בתרומות מגוונות, לעיתים למועמדים ממפלגות אחרות לחלוטין.
 
פזל לפוליטיקה מזמן? לוקר.
 
כך למשל התעשיין דב לאוטמן שתרם גם לאבישי ברוורמן מהעבודה (5000 ש"ח) וגם לשרה לימור לבנת מהליכוד (4000 ש"ח).
 
איש העסקים רני צים מבעלי 'תנובת הדרום' ומחסני 'כמעט חינם' העניק מתרומתו למספר מועמדים ביניהם השר בוגי יעלון וסגנית השר לאה נס (שברשימת תורמיה ניתן לראות את מיטב עשירי ישראל)
 
ולדימיר גוסינסקי העניק לשרים סילבן שלום, גדעון סער ולח"כ זאב אלקין 10,000 ש"ח לכל אחד מהם.
 
מה שמפליא לגלות שמספר 2 ברשימת 'יש עתיד', שי פירון , העניק מתרומתו למתמודד חיליק טרופר מהעבודה. בתגובה אומר שי פירון: "אני ממש לא מבין את העניין: חילי טרופר, הוא איש נפלא, שיתרום לקידום החינוך בישראל. חשוב לי שאנשים רציניים ילכו לפוליטיקה ולכן תרמתי 200 ש"ח (!) כביטוי להערכתי לעניין".
 
מעיון קצר אנו מגלים כי מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, אהב את הפוליטיקאים גם לפני שהגיע לתפקידו במשרד ראש הממשלה. הוא תרם לשר החינוך גדעון סער 5000 ש"ח.
 
ולא מפתיע היה לגלות כי גם אילי הון מחו"ל מזרימים כספים למועמדים השונים ומנסים להשפיע על המדיניות בישראל.

 

4 תגובות:

  1. מילה אחת יש לומר על זה. בושה.

    השבמחק
  2. זכותו של לוקר לתמוך במי שהוא חושב שהוא ראוי, הבעיה היא שכנראה הוא חושב שסער יותר מנתניהו...

    השבמחק
  3. למה אותנו הם חולבים ומאחרים הם מבקשים תרומות?

    השבמחק
  4. מעניין מה היה אומר על זה יאיר לפיד המתיימר להראות "פוליטיקה אחרת"...????

    השבמחק