יום ראשון, 25 בנובמבר 2012

האם התעשיה האוירית איפשרה למאות עובדים לעזוב את העבודה כדי להצביע לרשימת המומלצים של חיים כץ?

התקלות הרבות במערכות הממוחשבות בפריימריז בליכוד היום גרמו לועדת הבחירות להאריך את מועד הבחירות בשעתיים, והקלפיות ישארו פתוחות עד חצות.השעות הנוספות שבהן יישארו הקלפיות פתוחות יאפשרו לרבים שביקשו להצביע לממש את זכותם ולהצביע עבור המועמדים השונים.
 
מי שמימש את זכותו ברוב גדול היו אלו חברי המפלגה המשתייכים לוועדים הגדולים, ובהן הקבוצה הגדולה של ח"כ חיים כץ. הקבוצה שמונה על פי ההערכות קרוב לעשרת אלפים מתפקדים, רובם אנשי התעשיה האוירית, הגיעה ברוב גדול לקלפיות ולא נואשה מן ההמתנה הארוכה שנכפתה עליהם. כץ, אגב, מתפרסם בעיקר בשל קבוצת המתפקדים הגדולה שלו ופחות בשל העשיה הפרלמנטרית העניפה שלו, דבר שאולי עושה לו עוול, אבל זה המחיר כשבוחשים כל כך בפוליטיקה.
 
למייל של מערכת 'הפרלמנט' הגיעו פניות מצד מצביעים שהבחינו הבוקר במאות עובדי התעשייה האוירית בקלפיות השונות ברחבי הארץ, מבקשים לממש את זכותם.
 
 
 
יש כמובן שלא יאהבו את הנהירה השבטית וההצבעה עבור מועמדים על פי רשימת מומלצים, הבולט שבהם הוא ח"כ כרמל שאמה שמבקש את אמון הבוחרים בעיקר בשל העובדה שהוא נמצא ברשימת "החיסול" של ח"כ חיים כץ, לטענתו.
 
אולם כל עוד הדברים נעשים כחוק הרי שכמובן גם אם הדבר לא נראה כה דמוקרטי, הרי שמדובר בדבר לגיטמי ככל הנראה.
 
מה שאותנו מטריד זאת העובדה שרבים מן העובדים בתעשיה האוירית הגיעו להצבעה בשעות העבודה. רבים מן העובדים אף נעדרו משך זמן רב ממקום עבודתם בשל ההצבעה. הם ניגשו תחילה לקלפי בלוד, שם לטענתם לא עבדו המחשבים, ועל כן רבים מהם בחרו להמשיך לקלפיות בערים אחרות, על מנת לממש את זכותם. אין ספק שעזיבת מאות אנשים בעת ובעונה אחת למשך קרוב לשעתיים, אינו דבר שגרתי ,ומפליא לגלות כי המנהלים והמעסיקים העדיפו ככל הנראה שלא להפריע לכך.
 
פנינו לתעשיה האוירית בשאלה האם ההיעדרות של מאות העובדים נעשתה על דעת מנהליהם ומן התעשיה האוירית נמסר כי: "הנהלת התעשייה האווירית הנחתה את העובדים שלא לעשות שימוש בלתי חוקי ברכוש החברה ובמשאביה. לא תעשה הפסקת עבודה יזומה כדי אפשר לעובדים שהם חברי ליכוד להשתתף בבחירות. עובד שיבחר להצביע בשעות העבודה יצטרך להעביר כרטיס נוכחות".

4 תגובות:

  1. לדעתי הקמפיין של כרמל שאמה הכהן רק יזיק לו

    השבמחק
  2. אני חושבת שחיים כץ בונה לעצמו מותג גדול הרבה יותר ממה שקורה בפועל.

    השבמחק
  3. איזה חוסר ארגון ובושה לליכוד

    השבמחק
  4. הדמוקרטיה במיטבה.
    בחרתם ביבי קיבלתם בלאגן!

    השבמחק