יום ראשון, 2 בדצמבר 2012

הרשימה של לבני: זה שהבטיח שלא לערוק מ'העבודה' ושביעיית קדימה


הרשימה המתגבשת ב"תנועה" של ציפי לבני מעניקה תחושת דה ז'ה וו. היא ממש תאומה סיאמית של מפלגת קדימה, אותה הובילה ציפי לבני ולא ברור האם יש אכן דבר המחבר בין חבריה מלבד הרצון להיבחר לכנסת.  

כבר עתה הודיעו אנשי לבני על הצבתו של עמרם מצנע כמספר 2 ברשימה, (שרק לפני תקופה לא ארוכה התחייב שלא לעזוב את מפלגת העבודה) ועל צירוף הדיפלומט לשעבר דני שק, ובועז נול מראשי מאהל ה'פרייארים', ונודע כי יש "שביעייה" שתערוק מקדימה לטובת המפלגה החדשה, ובכך תזכה התנועה למימון המפלגות הנדרש. השביעייה מורכבת מחברי הכנסת, יואל חסון, מגלי והבה, מאיר שטרית, רחל אדטו, אורית זוארץ, רוברט טיבייב ושלמה מולה. כן הצטרפה לתנועה מירב כהן, חברת מועצת העיר ירושלים ומראשי "התעוררות". לבני ביקשה לצרף אף את מבקר המדינה לשעבר מיכה לינדנשטראוס, אולם הוא השיב לה בשלילה. על פי הדיווחים הוצע מקום בתנועה אף לעיתונאי בן דרור ימיני.
 
דבק ברעיונות של לבני? הנדל

מטעמם של יועז הנדל לשעבר ראש מערך ההסברה והאלוף במילואים אלעזר שטרן דווח כי גם הם מצטרפים למפלגתה של לבני. ב'תנועה' של לבני, אגב, מכחישים בינתיים שהם הצטרפו. (עדכון, יום ב' בשעה 15:30 - הנדל אכן הודיע כי לא יחבור ללבני)

התחושה שעולה מן השמות שהצטרפו היא כי מדובר בסופרמקט של רעיונות. אינני רואה את הדבק שבין יועז הנדל לעמרם מצנע. גם בין מאיר שטרית לציפי לבני לא שררה אידיליה רבה בעבר. הדבר מזכיר במידה רבה את מפלגתו של יאיר לפיד, שהיא, כך מצטייר, מפלגה של איש אחד ולא תנועה רעיונית אמיתית. גם על פי הסקרים מתברר כי פוטנציאל המצביעים של מפלגות-לפיד ולבני – דומה. אז האם היה זה חכם לפצל את כוחות המרכז-שמאל? ברור שלא. לבני כבר נודעה בעבר כזאת שלא מחמיצה שום הזדמנות להחמיץ הזדמנות, וגם עמרם מצנע לא נודע כפוליטיקאי ממולח, על אף עשייתו הציבורית הענפה.

ועוד לא דיברנו על הפלגנות הרבה במפלגת העבודה, שם כבר שלף עמיר פרץ את ציפורניו ומבקש לשרוט את שלי יחימוביץ' – גם במחיר הפסד קולות. ועל אנשי תנועת המושבים שבחרו לפרוש מן המפלגה. בקיצור, מפלגות המרכז-שמאל, עושות כל טעות אפשרית ואנשיה מגישים את הניצחון לנתניהו על טס של כסף.

 

 

2 תגובות:

  1. לא נראה לי שהכותב ישב והקשיב לאנשי יש עתיד מדברים גם על הדברים שהם מסכימים עליהם, וגם על אלו שפחות. הכל גלוי, פתוח וברור. יש דרך והיא היחידה שמבטיחה עתיד.

    השבמחק
  2. הכותב דווקא צודק שביש עתיד, כמו שהיה בישראל ביתנו, יש אחד שמחליט ושמו יאיר לפיד. כנראה שגם אצל לבני יהיה אותו דבר

    השבמחק