יום שלישי, 11 בדצמבר 2012

הח"כית שמתמודדת ברשימה אלמונית: "הגברים הם המין החלש - אלחם למענם"

חברת הכנסת יוליה שמאלוב - ברקוביץ' הייתה פרלמנטרית צבעונית. קולה המיוחד נשמע תמיד והיא נחשבת לחרוצה. על פי המדד של 'כנסת פתוחה' הייתה שמאלוב-ברקוביץ' חברת כנסת בעלת אחוז גבוה בעזרה לנזקקים.

מקדימה היא החליטה לפרוש לפני מספר חודשים והתמודדה בפריימריז בליכוד - שם הפסידה, והפתיעה רבים כשהחליטה לחבור למפלגת 'כלכלה' של האחים דני ובני גולדשטיין. מפלגת 'כלכלה' התפרסמה כשנודע על חבירתו של יוסי בובליל לשורותיה, אולם לבסוף מאחר שלא הוצב במקום הראשון החליט בובליל לפרוש.

בשיחה עם 'הפרלמנט' אומרת חברת הכנסת יוליה שמאלוב ברקוביץ' כי בישראל יש משבר אמון "אנשים הפסיקו להאמין למדינה. יש ייאוש במדינה ואנשים לא מאמינים שאפשר עוד לשנות משהו. בעיני זה נובע בשל איבוד הערכים והזהות היהודית. אני מאמינה במדינה יהודית וחושבת שזה הדבר הכי דמוקרטי שיש".


 

שמאלוב - ברקוביץ' מספרת כי מחזה ששבר יותר מכל את ליבה הייתה התמונה של ניצול שואה מחפש אוכל בזבל. כשהיא מדברת על כך, קולה משתנק והיא פורצת בבכי. ניכר עליה שהדבר כואב לה מאד. "אנשים בישראל איבדו צלם אנוש. אנחנו מתכוונים להחזיר לאנשים את הכבוד העצמי. לאף אחד לא איכפת כאן מהשני ואין ערבות הדדית ואת זה באנו לשנות. אנחנו נפעל כדי שאנשים יוכלו להתקיים בכבוד ולא לחיות חיי הישרדות".

- איך בכוונתך לשנות, את הרי ח"כית, את יודעת שזה תהליך מורכב, אנו אומרים לה.
"אני הייתי חברת כנסת במפלגה אנמית מאד באופוזיציה ועם זאת הצלחתי ב"ה לפעול למען רווחת אזרחי ישראל. קידמתי ופעלתי לרפורמה בביטוח הלאומי ואני גאה על כך" היא אומרת ומותחת ביקורת קשה על הביטוח הלאומי "הביטוח הלאומי פועל כיום ככל חברות הביטוח והמטרה שלהם היא לדאוג להשאיר את הכסף אצלם במקום שזה יגיע לאזרחים, ואני נלחמתי ואמשיך להלחם על כך באם אבחר".

נקודה מעניינת נוספת שמעלה חברת הכנסת היא זכויות הגבר בישראל. "כיום הגבר בישראל הוא המין החלש" היא אומרת "גבר גרוש אין לו כמעט שום זכויות ואני רוצה להגן על החלשים. הייתי חברת הכנסת היחידה שעסקה בזה, ודווקא בשל היותי אשה יכולתי לקדם את זכויות הגברים". כן מבקשת חברת הכנסת לפעול לטובת העסקים הקטנים בישראל שעליהם אין מי שחושב, לטענתה.

שמאלוב ברקוביץ' מתרעמת על המפלגות השונות שצירפו בעיקר כוכבים ואלופים "מי שעושה שינוי הוא דווקא מי שרעב. דווקא אנשים שבאים מתוך העם ולא מהמעמד הגבוה יותר. במפלגת כלכלה אנשים באים מתוך העם, ולכן אנחנו נוכל לפעול לשינוי אמיתי. אצלנו העתיד מתחיל בהווה. תראו מה קורה במפלגות השמאל. ראשי המפלגות חושבים על עצמם ולא על העם, רק מי יעמוד בראש ולמי יהיה גדול יותר".

ההצהרות מעניינות אולם האם תוכל לצקת תוכן אמיתי בכנסת הבאה? ספק רב מאחר שעל פי הסקרים המפלגה אינה עוברת את אחוז החסימה, אולם יוליה אופטימית ומאמינה בניצחון. "אהיה הפתעת הבחירות" היא אומרת.  

 

3 תגובות:

  1. היא באמת צבעונית

    השבמחק
  2. קשה להאמין שהם ייכנסו לכנסת, אבל זה יהיה נחמד אם כן בטח לעומת לבני או המפלגות עם האגו המנופח

    השבמחק
  3. יש לחוש בוז כלפי אנשים שנבחרו לשרת במסגרת סיעה בכנסת ולאור יחסי אנוש גרועים ואינטריגות אישיות החליטו לצאת כנגד מי שנבחרה להנהיג את המפלגה. למה יוליה? אני שואל, המשכת לכהן בקדימה למרות שלפני כבר שנים רעיונותיך לא תאמו למפלגה ורק קרצת לליכוד? אולי בשביל להרוויח עוד חודש של משכורת מהציבור? נקודה למחשבה חברים...

    השבמחק