יום רביעי, 5 בדצמבר 2012

הרשימה של אמסלם - לא בשורה של ממש

מפלגת 'עם שלם' של ח"כ חיים אמסלם מציגה כעת את רשימת המועמדים לכנסת, וגורמיה הרשמיים של המפלגה טוענים בתוקף שזו הרשימה ולא יהיה בה שינויים של הרגע האחרון. זאת על אף שגורמים המקורבים לאמסלם טענו אמש שיש בכוונת אמסלם להציע לדני אילון את המקום השני, וזאת בשל הפוטנציאל האלקטוראלי והגוון הממלכתי.
 
כך או כך, ברשימה שהוצגה כעת לא הוצגו שמות מוכרים יתר על המידה לציבור הרחב. במקום השני מוצב משה צרפתי בן 55, מנכ"ל עם שלם וסא"ל במילואים. במקום השלישי  ראובן אגסי (אביו של היזם שי אגסי) איש הייטק וחבר בפורום לשיוויון בנטל. במקום הרביעי דניאלה יקירה בת 39 נכה המתניידת בכסא גלגלים, עובדת חברת החשמל ופעילה חברתית, ובמקום החמישי מקסים אוקנין בן 47, חילוני מסורתי שהיה סגן ראש עיריית ערד.
 
יכנס שוב לכנסת? אמסלם
 
אין לדעת האם מפלגתו של אמסלם תעבור אכן את אחוז החסימה. בסקרים מסוימים היא מקבלת 4 מנדטים לכל היותר, ואילו בסקרים רבים אחרים היא מתקרבת לאחוז החסימה אולם אינה עוברת. הרשימה שהוצגה היום, שאינה כוללת דמויות מוכרות ומרכזיות, מלבד אמסלם, לא תיצור מן הסתם אפקט רחב מזו שהשיגה עד עתה. אז נכון שיש שם מספר אנשים שיוכלו אולי לעשות עבודת שטח, אבל האם זה יספיק להעביר אותו את אחוז החסימה? ספק רב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה