יום שלישי, 18 בדצמבר 2012

פרשנות: למה מנגב נתניהו פלאפל ומה ביים גפני?

למרות שמצופה היה שכשנכנסים שחקנים חדשים ומשמעותיים למגרש, מערכת הבחירות תהיה סוערת, נדמה שהמשחק כבר מכור מראש.
 
אז נכון שכל מפלגה תוקפת את רעותה ומקווים באמצעות נגטיב לגרוף מנדטים. יאיר לפיד מדשדש על פי מרבית הסקרים סביב 6-10 מנדטים בלבד, גם התנועה של ציפי לבני לא מצליחה להתרומם משמעותית, מפלגת העבודה יורדת במספר המנדטים וגם ש"ס שכולם היו בטוחים שאם דרעי רק יהיה בזירה תנסוק - עדיין מדשדשת סביב העשרה מנדטים.
 
מי שרוצה יותר מכל שסדר היום המדיני יוביל הוא בנימין נתניהו. גם ציפי לבני מעוניינת בכך. נתניהו מכוון למרבית הציבור בישראל שזז ימינה, ומנסה לאגף את נפתלי בנט, ולבני פונה דווקא לאלו שמכוונים לתוכניות שלום ומתנגדים לפעולות נתניהו. (ללבני זה באמת מצליח, והיא עולה בעקביות בסקרים. אם נתניהו ימשיך להוביל את סדר היום המדיני הוא עלול למצוא את לבני עם 12-15 מנדטים. זה משרת אף את בנט שע"פ סקר מינה צמח מהערב יעמוד בראש המפלגה השלישית בגודלה, וזה באמת מטריד את נתניהו)
 
אוכל פלאפל. נתניהו (צילום: יח"צ השר סילבן שלום)
 
הסערה התורנית היא ההחלטה לבנות בשכונת רמת שלמה בירושלים. יאיר לפיד, שרק לפני מספר שבועות רצה לקרוץ לימנים ודיבר באוניברסיטת אריאל - תקף את ההחלטה. לבני כמובן שתקפה. ונתניהו הזדעק היום בעכו ואמר ש"לא ייתכן שישראל לא תבנה בשכונות היהודיות בירושלים" הוא אף קרא למפלגות הציוניות להסכים ולהכריז על כך. הוא אגב, בחר לאכול פלאפל ואולי גם בכך לקרוץ לציבור העממי. ורק שלי יחימוביץ מנסה בכל כוחה להשיב את ההיבט הכלכלי לראש סדר היום.
 
מה שמרתיח הוא שכולם דנים בבנייה ברמת שלמה ו בE1 כשברור כמעט לחלוטין ששום דחפור לא באמת יעלה שם על השטח בקרוב, אולם לצורכי בחירות הכל כשר. אבל הבדיחה היא רק על חשבוננו.
 
עד עתה לא מתנהל דיון רציני על הנושאים שיעניינו אותנו באמת בארבע השנים הקרובות. הקיצוצים המתוכננים לא באמת מקבלים ביטוי ממשי בקמפיינים שכבר התחילו לעלות, והרוב מתעסקים רק בדמגוגיה, ספינים וספקולציות. כמו למשל הספין התורן שעלה רק לפני זמן קצר, בקריאה של קדימה להעניק לכל חייל אלפי שקלים ולהשוות את תנאי כל החיילים הרווקים לתנאי בעלי המשפחה שמשרתים בצה"ל, כשהקריאה היא "להשוות את תנאי החיילים לתנאי האברכים", כשברור שמלבד ספין אין בכך כלום. כך גם בעניין הבניה שהוכרזה בהתנחלויות, ובהתחסדות של יו"ר ועדת הכספים כששאל, בצעד שנראה מבוים היטב, בעת דיון על הקיצוצים שעליהם הוכרזו "היכן חברי הכנסת? אה, הם לא כאן, אז נדחה את ההצבעה".
 
ככל שהבחירות יהיו רדומות יותר, הסיכויים של נתניהו לנצח בענק רק גדלים. וכנראה לכן לא הרימו עדיין בליכוד את הקמפיין על אף הסכום הרב שברשותם.
 
 
 
 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה