יום ראשון, 23 בדצמבר 2012

האם דרעי ובנט יצטרפו לבלוק חוסם נתניהו?

בבליץ תקשורתי מהיר הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו לדבריו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט שלא שלל סרבנות אישית של חייל. בראיון לשלושת ערוצי הטלויזיה אמר נתניהו כי בממשלתו לא יוכל לכהן אדם שיקדש סרבנות כשר. הדברים היו ברורים לכל. מבחינת ראש הממשלה, בנט אינו אורח רצוי בממשלה. בינתיים.
 
באותם ראיונות חזר ראש הממשלה והדגיש כי תיק השיכון יישאר בידי הליכוד. המסר כאן ברור היה. ש"ס כבר לא שותפה טבעית.
 
על פניו נראים הדברים של ראש הממשלה, שפתח חזית עם שתי מפלגות שבלעדיהן או לפחות בלעדי אחת מהן לפחות, קשה לראותו מרכיב קואליציה יציבה בממשלה הבאה. על אף שבנט נוגס בליכוד, המתקפה חריפה מידי.
 
ראש בראש. נתניהו ובנט (צילום: הפייסבוק של בנט)
 
אז מה הוביל את ראש הממשלה לכך? קשה לדעת. אחת האפשרויות שהועלו אצל גורמים פוליטיים, בנוגע להחלטתו של ראש הממשלה לתקוף את שתי המפלגות בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים היא העובדה כי לשני יושבי הראש של המפלגות, בנט מהבית היהודי ודרעי מש"ס יש רקע ואמירות בנוגע למשפחת ראש הממשלה. דרעי אמר לא מכבר בראיון לניסים משעל כי את הכביסה שלו מגהצים בבית ולא במכבסות, וזאת ברמז ברור לתחקירים נגד אשת ראש הממשלה, ובנוגע לבנט ידועים הפרסומים על כך שהועזב מלשכת נתניהו בשל מחלוקות עם "המשפחה". אז האם הכל אישי? אין לדעת.
 
בינתיים גורמים בש"ס רותחים על כוונתו של ראש הממשלה לקחת מידיהם את תיק השיכון ושם מזכירים כי ישנה אפשרות, שאולי היא קלושה אולם לטענתם קיימת, להצטרף לממליצים על שלי יחימוביץ לראש הממשלה. "על פי הסקרים האחרונים ניתן יהיה להביא לרוב עבור שלי. אם ראש הממשלה ימשיך לתקוף את ש"ס והבית היהודי יהיה בהחלט ניתן להביא לכך שהמפלגות התנועה, יש עתיד, הבית היהודי, מרצ, ש"ס ויהדות התורה יצטרפו ליחימוביץ ואז יהיו לה למעלה מ-61 המנדטים הדרושים". רשמנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה