יום רביעי, 5 בדצמבר 2012

הדיפלומט נזרק על ידי ליברמן - יחובק על ידי אמסלם?

דחיקתו של דני אילון מרשימת ישראל ביתנו לכנסת מהווה הפתעה והיכתה בתדהמה את כולם. אילון שנהנה מאהדה רבה מן הציבור ואף מהווה דמות דיפלומטית בכירה במפלגה ונחשב יחסית לממלכתי, הועף באגריסיביות מהרשימה לכנסת, ואוהדי ישראל ביתנו במבוכה. אז מה גרם להדחה, מן הסתם עוד נדע בעתיד אבל כרגע הצדדים אינם מעוניינים להוציא את הרפש החוצה. אין גם הבנה למה נעשתה ההדחה בצורה שכזו, ולא לפחות כפי שנעשה עם השר סטס מיסז'ניקוב שעליו הרעיף איווט ליברמן הבוקר שבחים רבים ואמר כי הוא מאמין שסטס עוד ישוב. (זאת על על אף שמיסז'ניקוב כביכול לא הודח ופרש מהפוליטיקה על דעת עצמו, אבל התמונה ברורה ולא מעט אנשים הבינו כי לאחר המבוכה שגרם מיסז'ניקוב בקדנציה האחרונה למפלגה הוא יהיה מן הראשונים לראות את הכנסת מבחוץ)
 
יחבור לאמסלם? אילון

עם זאת דחייתם של אנסטסיה מיכאלי ומוץ מטלון פחות הפתיעה. בנוגע למיכאלי הסיבות ברורות. היא גרמה נזק תדמיתי רב למפלגה בשפיכת כוס המים על ח"כ ראלב מג'אדלה, ואילו מוץ מטלון לא היה ממש בדנ"א של אנשי ישראל ביתנו, על אף שהוא מצידו התאמץ מאד להחניף לבוס בכל הזדמנות. מוץ שהינו נכה מן הסתם יקבל הצעות ממספר מפלגות שמחפשות שחקני חיזוק ואולי עוד יצטרף לאחת מהן, אם תוצע לו הצעה ריאלית. בנוגע לדני אילון טוענים גורמים המקורבים לח"כ חיים אמסלם כי קיימת מחשבה במפלגת עם שלם להציע את המקום השני לסגן שר החוץ דני אילון - מה שיכול לגרום למפלגה להראות ממלכתית עוד יותר. כזכור, עד עתה טרם הודיע אמסלם על דמות בכירה שתצטרף אליו על אף השמועות הרבות על דמויות כאלה ואחרות.  לידיעה זו לא נתקבל אישור רשמי.

ברשימה שהוצגה הערב לא הופיעו שמות מפתיעים שלא היו ידועים עד כה. במקום השני ממוקם יאיר שמיר, בשלישי עוזי לנדאו, ברביעי סופה לנדבר, בחמישי יצחק אהרונוביץ, בשישי אורלי לוי, בשביעי פאינה קירשנבאום, בשמיני דודו רותם, בתשיעי רוברט אילטוב ובעשירי חאמד עמאר. במקום 11 נכנס ד"ר שמעון אוחיון במקום ה-12 אלכס מילר ובמקום ה-13 הח"כ לשעבר ליאון ליטינצקי. המקומות האחרים נחשבים לבלתי ריאלים וזאת בשל הרשימה המשותפת לליכוד.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה