יום רביעי, 5 בדצמבר 2012

לאיפה נעלם הביטחון של מרינה סולודקין מאמש? ומה יהיה עם קדימה?

על אף שכבר מספידים אותה חודשים ארוכים, מה שקורה עם מפלגת 'קדימה' נראה כאילו נלקח מעולם הדמיון. כולם ידעו והבינו, אבל כשהמכה ניתכת על ראשך היא כואבת. פרישתם של דליה איציק, רוני בראון, מרינה סולודקין ויעקב אדרי מדהימה. אם אכן לא יעשו כמה מהם את דרכם למפלגה אחרת (ויש להם שעות ספורות להחליט ולסגור דילים) הרי שהכנסת תפרד מכמה מחבריה הוותיקים והידועים. רק אתמול בדקתי עם מרינה סולודקין את דרכה. היה זה טרם נודע לה על מקומה ברשימה. היא ואנשיה נשמעו אתמול בטוחים. "מרינה נשארת בקדימה ואין לה כל כוונה לחבור למפלגה אחרת" אמרה לי אמש הדוברת שלה בבטחה. היום זה כבר היה נראה אחרת, והיא נאלצה לפרוש ולהודיע שהיא מאוכזבת.
 
הטרגדיה של קדימה הייתה ידועה כבר לפני מספר חודשים, והסקרים השונים שמנבאים לה התרסקות מוחלטת עד כדי סיכוי גבוה שלא לעבור את אחוז החסימה, עדיין בלתי נתפסים.
 

 
 
מדובר במפלגה הגדולה בכנסת האחרונה, שזכתה ל-28 מנדטים. שאול מופז אמנם קיבל לידו מפלגה שכבר החלה להתפורר, בשל חוסר יכולתה של לבני להנהיג את המפלגה, אבל מופז הוכיח שלבני הייתה רק הדמו לעומת המשחק האמיתי. מופז מוכיח שלפורר מפלגה הוא יודע טוב יותר. אפילו את ח"כ אבי דואן שניהל עבורו את המטה בהתמודדות על ראשות קדימה, הוא דחק, מה שגורם לדואן לפעול כעת להדחתו של מופז מראשות קדימה.
 
כך או כך, באם לא יקרה בשעות הקרובות מהפך אמיתי בדמות הבאתו של אהוד אולמרט לעמוד בראשות קדימה, הרי שהסיכוי שהמפלגה תכנס לכנסת כמעט אפסית. לאולמרט אם בכל זאת יחליט לחזור, תהיה זו טעות מאחר שגוש המרכז - שמאל מפוצל ומפולג ולא מהווה כרגע אלטרנטיבה שלטונית אמיתית, כך שיוותר אולי עם מפלגה של 6-7 מנדטים אבל ללא כח השפעה אמיתי ביד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה