יום שני, 10 בדצמבר 2012

בש"ס תוקפים: הליכוד רוצה לנגוס בקולותינו ולכן העביר את החוק לגיוס החרדים

הקמפיין החזק של רוב המפלגות נגד התגייסותם של 1300 חרדים לשירות האזרחי היא פוליטית ולא מעשית. זו המסקנה של מי שבאמת קורא את הנתונים ולא רק את הכותרות. הממשלה אישרה אתמול את המשך המערך של גיוס חרדים לשירות האזרחי - הדבר שעליו דיבר בעבר יאיר לפיד, לבני ועוד רבים אחרים. אז למה הם עכשיו תוקפים את ההחלטה לגייס את החרדים לשירות האזרחי? פוליטיקה שקופה.
 
אולם בעוד שהדברים נראים פשוטים בעיני המתבונן, יש בש"ס מי שחושב שהכל מתוזמן ומתוזמר על ידי ראש הממשלה.  בכיר בש"ס טען לנו אמש טענה קונספרטיבית, שבעינינו נראית קצת הזויה, אבל בעיניו היא כמעט עובדה מוגמרת. "הליכוד ראה שציבור ליכונדניקי גדול יצביע לש"ס בבחירות, ולכן הם היו חייבים משהו שיעצור את זה" הוא מסביר בלהט. לראיה הוא מביא את ההתבטאות של ח"כ ציפי חוטובלי שאמרה "אסור לתת כוח לש"ס, כל פעם שמפלגות חרדיות בממשלה - זה פוגע". איש שיחנו השסניקי מסביר: "כשחוטובלי שהיא אשה דתיה אומרת את זה, אז זה מוכיח שבליכוד לחוצים מהקולות שהולכים לש"ס ולכן מנסים בכל דרך למנוע את זליגת הקולות".
 
ח"כ ניסים זאב אמר לתקשורת על המתקפה: "כל מי שתוקף את ההחלטה הוא צבוע והזוי. כל הזמן מדברים על הצורך לשאת בעול הציבורי והנה מאשרים כמות כזו יפה ומיד תוקפים גם את זה. הרי רובם המכריע של הבחורים לא בנויים פיזית ונפשית למלאכת הצבא, אבל רוצים לתת מעצמם למדינה. המתקפות עליהם הן חלק מתעמולת ההסתה לקראת הבחירות שאין לה שום מניע ענייני או רציני".
 
ש"ס עם הרב עובדיה. צילום: ש"ס
 
 
בליכוד הגיבו ואמרו: ההחלטה לגייס 1300 תלמידי ישיבה אינה מנוגדת או עוקפת בג"ץ. היעד הוא שכל צעיר שמגיע לגיל 18 ישרת בצבא או בשירות לאומי ובכך יקודם הערך של השיוויון בנטל. כיוון שכרגע אין עדיין חוק שמסדיר את הנושא, הסדירה הממשלה את המשך שירותם של צעירים חרדים שיתגייסו לשירות הלאומי עד לחקיקת החוק".
 
התזה של הח"כ הש"סי שהבאנו לעיל מעניינת אבל נראית לנו קצת תלושה מהמציאות. אם נכונה הייתה התזה, אז האיך יכול להיות שחברת הכנסת תטען שעדיף שש"ס לא תהיה בממשלה, הרי תומכי ש"ס הליכודניקים מן הסתם היו רוצים אחרת. לא?
 
כך או כך, על אף העליהום הפוליטי על הליכוד והכותרות הרבות, לא נראה לנו שהליכוד ייפגע אלקטורלית בצורה משמעותית כתוצאה מכך, לאור העובדה כי מדובר בחודש לפני הבחירות, והן יושפעו כנראה רק מהימים הסמוכים לבחירות, אז יחליטו המוני המתלבטים למי ואם יצביעו. עד אז, הרבה כותרות עוד יצבעו באדום.
 
אפרופו ש"ס, לא ניתן להתעלם מהפוליטיקה שבה הם עוסקים. בימים האחרונים פירסמה ש"ס מספר טלפון של מוקד לפניות ציבור, לשם יכולים כולם לטלפן על מנת להיעזר בכל בעיה. השאלה המתבקשת מאליה היא האם רק לפני בחירות מבקשת ש"ס לסייע לבוחריה והיכן הייתה בכל הקדנציה?
 
 

תגובה 1:

  1. מוזר מאד ששס פירסמה עכשיו מספר. זה ממש הזוי

    השבמחק